Tisztelt Szerzőnk!
Cikkét az alábbi formai és tartalmi elvárások alapján várjuk:
- Magyar vagy angol nyelven Word (.doc vagy .docx) formátumban
- E-mailen keresztül a következő címre: info@veritatisimago.hu A cikkek leadása folyamatos.
- A cikkekhez 6-8 soros absztraktot kérünk magyar és lehetőség szerint angol nyelven.
- A cikk elején kérjük a szerzők pontos nevét, munkahelyét, beosztását feltüntetni.
- Alapvetően első közlések megjelentetését vállaljuk, a szerkesztőbizottság egyedi esetekben eltérhet ettől a szabálytól. Amennyiben korábban már megjelent tanulmányt küld be a szerző, azt kérjük külön jelezni.
- A tanulmányok megjelenése, megjelentetése díjtalan mind a szerzők, mind a folyóirat részéről. A szerző a cikk elküldésével beleegyezik, hogy a cikket a Veritatis Imago weboldalán a folyóirat szerkesztői közzétegyék.
- A tanulmányok kapcsán a Magyar Tudományos Akadémia Tudományetikai Kódexének útmutatásai az irányadóak. A kódex elérhető innen.
- A cikkek terjedelme: minimum 8000, maximum 60.000 leütés. A szerkesztőbizottság egyedi esetekben ettől a szabálytól eltérhet.
- A cikkek formája: Times New Roman 12.
- A szöveg kiegészítéseit, megjegyzéseit végjegyzetben kérjük. A lábjegyzeteket minden esetben kerüljük!
- Szövegközi hivatkozások:
- szövegben, zárójelesen: zárójelek közé helyezve (szerző vezetékneve évszám: oldalszám [ha szükséges]). Például: (Koltai 2010), (Koltai 2010: 102), (Kolb 1984).
- Hivatkozott irodalom (bibliográfia):
- monográfia: Koltai, Zsuzsa (2011): A múzeumi kultúraközvetítés változó világa. Veszprém: Iskolakultúra. Falk, J. H. – Dierking, L. D. (2000): Learning from Museums : Visitor Experiences and the Making of Meaning. Walnut Creek: AltaMira.
- kötetfejezet, tanulmánykötet rész: Dewey, J. (1976): Pedagógiai hitvallásom. In: Vágh, Ottó (szerk.): A nevelés jellege és folyamata. Budapest: Tankönyvkiadó, 97–112. p.
- folyóirat cikk: Koltai, Zsuzsa (2010): Helyzetjelentés a hazai múzeumpedagógia eredményeiről és kihívásairól. In: Iskolakultúra, 2010/3., 107–123. p.
- online hivatkozás: Kelly, L. (2007): Visitors and learners: Adult museum visitors’ learning identities. Kézirat. Elérhető: http://www.australianmuseum.com/9316/paperca%202007.pdf Letöltés időpontja: 2016. augusztus 2.
- Illusztrációk (fotók, grafikonok, táblázatok)
- fotókat, illusztrációkat 300 dpi felbontásban, .jpg, .tiff, .psd, .ia formátumokban, külön fájlokként kérjük elküldeni
- képleírásokat külön dokumentumban kérjük elküldeni
- kizárólag jogtiszta, avagy a szerző(k), jogtulajdonosok által engedélyezett fotókat, illusztrációkat használjunk a szövegben. A fotók, illusztrációk jogtisztaságáról meggyőződni, a jogtulajdonostól a közlésre engedélyt kérni minden esetben a szerző feladata.
- fotókat, illusztrációkat sorszámmal, címmel, évszámmal, a szerző és a forrás megjelölésével kérjük elkészíteni. Pl.: 1. kép: Vereshomoki erdő, Szeged-Kiskundorozsma, 2006. Antal Tamás felvétele. Forrás: www.xyz.hu/qwer.html
- képhivatkozások a szövegben: a fotókra, illusztrációkra zárójelben, a sorszám és a típus megjelölésével lehet hivatkozni. Pl.: „[…] fekete foltos fazék peremtöredékei (7. kép) kerültek elő.”
- kérjük, a fotók, illusztrációk helyét minden esetben jelöljék a szövegben a szerkesztők számára (pl.: 1. sz. fotó helye)